Nyt ollaan reaaliajassa Majalan remontin suhteen.

1245131073_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Eilen kävin laittamassa verhot ikkunoihin. Koskaan ei löydä sellaista kangasta kuin mielikuva on. Olin kuvitellut, että ostan verhot, joissa on keltaisia kukkia ja vihreitä lehtiä. Mutta ei, sellaisia ei löytynyt. Joten nämä keltaiset tuokoon aurinkoa huoneeseen.

1245131257_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sängynpeiton kudoin kudontapiirissä samettilangasta. Lanka oli ollut minulla varmaan 15 vuotta, enkä ollut keksinyt mitä siitä voisi tehdä. Sitä oli niin paljon, että toisenkin sängynpeiton saisi. Kanttasin sen loimusametilla, että se olisi hieno! Tyynyn päälliset tehtiin samassa paikassa, samoin matot. Matot ovat muuten täyttä kierrätystä, kirppareilta ostetuista verhoista, lakanoista ja sängynpeitteistä kudottuja.

1245131511_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tämä lipasto oli niin hyvässä kunnossa, ettei sille tarvinnut tehdä mitään. Sängyn ja pöydän olen hionut ja lakannut.

1245131638_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuolit ovat vielä rapattavana. Olen joskus (aika usein) vähän liian nopea tekemään päätöksiä, joita joudun katumaan. Pyörittelin tuoleja käsissäni ja mietin, millä ne on käsitelty. Ei lakattu? Öljytty? Sattumalta minulla oli vahingossa ostettua ruskeaa vahaa, ja yks kaks vahasin tuolit sillä. Niistä tuli hienot ja kiiltävät. Sitten tuli mieleen, että mitä jos vaha sulaa istujan vaatteisiin? Ei muuta kuin vaha pois. Mutta millä? Se ei lähde tarpätillä, ei tinnerillä, kidesoodalla vähäsen. Tuolien ulkonäkö muuttui näissä kokeiluissa niin paljon, että ei auta muu kuin perinteinen menetelmä: puukolla ja hiomakoneella rapaaminen. Niin että sitä minä nyt teen autotallissa. Jos joku tietää konstin, miten vaha saadaan poistettua, pistä kommentti! Se säästäisi paljon työtä. Nätit tuolit muuten.

Seuraava työn kohde onkin mökin ulkopuolen maalaaminen.