Zilga haastoi minut kertomaan itsestäni. En taida olla kovin erikoinen ihminen, niin että saa nähdä saanko esiin mitään erityistä.

Nyt (ja aiemminkin) on ollut paljon liikkeellä fakta-haasteita, esim. kerro 20 faktaa jne. Tämä haaste ei käsittelekään faktoja, vaan tuntomerkkejä. Kerro yksityiskohtia itsestäsi ja jaa ne muille. Haasta sitten 5 muuta bloggaajaa tekemään sama edelleen.

1. En usko, että minua tunnistaa joukosta mitenkään. Ehkä olen se, jolla on katse jossain muualla kuin muilla.

2. Olen suomalainen keskipituinen, n. 160 cm ja vähän keskipainoista painavampi. Ainakin vaatteet ovat komerossa kutistuneet.

3. Silmälaseistakaan minua ei tunnista, kun en käytä niitä, paitsi televisiota katsoessa.

4. Tukka on ruskea, on aina ollut, nykyään joskus harmaita haituvia ohimoilla (miehillä se on hienoa), joskus ne on poistettu värillä.

5. Jos olen menossa paikkaan, jossa ostetaan jotain, minulla on käsilaukku (vanha, ruskea) olalla, mutta muuten en kanna mitään.

6. Joskus minut voi bongata lenkillä jalkaisin tai pyörällä, pyrin myös  kulkemaan pienemmät matkat jalan, että saisin liikuntaa, koska..

7. Liikun melkein aina autolla. Se on punainen farmari Subaru. Minulla on aina kiire jonnekin tekemään jotain hauskaa, niin että tulee käytettyä autoa myös lyhyempiiin matkoihin.

8. Auto on aika iso, johtuen mehiläishoitajan hommista. Joskus auto on pakattu täyteen kaikenlaista puulaatikkoa ja vempelettä kattoa myöten.

9. Kun olin töissä pukeuduin siististi, yleensä ostin punaiset takit ja sitten oli farkut. 50-vuotiaana arvelin, että minun täytyy pukeutua hienommin, kun olen jo näin vanha, ja arvelin, että se on jakkupuku ja hattu. Hatun ostin, mutta siinä paleli korvia ja se puristi, niin että päädyin takaisin pipon pitämiseen. Farkuista en luopunut. Nykyään minulla on toppahousut/verkkahousut ja toppatakki/tuulitakki. Olen myös etsinyt kaapista vanhat kengät, ne on hyvät entisöintipiiriin.

10. Vielä hassummat vaatteet minulla näkee kesäisin: se on valkea haalari ja musta harso hatussa, siis mehiläishoitajan suojahaalari.

11. Kännykkä minulla on aina mukana, voi tapahtua onnettomuuksia vaikka pesillä. Siinä on myös pesiä lähellä olevien ihmisten numeroita.

12. Minut näkee useimmin tien päällä ajamassa, ja olen yleensä menossa mökille tai pesille tai sitten muihin harrastuksiin.

13.Vuodenajat tai kuun asennot eivät vaikuta minuun masentavasti. Ei pimeä eikä valo, ei kylmä eikä lämmin, tuuli tai sade. Tietenkin ilahdun valon lisääntymisestä, mutta syksykin on ihana.

14. Olen aina ajoissa joka paikassa. Valmistaudun jo illalla ja pakkaan tavarat, ja aamusta lähtien varaudun iltapäivällä olevaan menoon. Äidin peruja.

15. En keksi mitään enää. Nyt kai tunnistat minut joukosta?

Olen niin uusi blokkari, ettei minulla ole oikein blokituttavia, mutta haastan EEM:n, Marjutin, Unelmikon, Harakan ja Marjukan.